Stockholm vs Enhörna

Igår var jag i stockholm och skulle provjobba som telefonförsäljare. Jag var väldigt nervös innan och då menar jag väldigt nervös, jag trodde jag skulle spy. Jag är stolt att jag ens vågade gå in. När man träffar en ny person får man sin uppfattning, den behöver inte alltid stämma men jag vet att min oftast inte ändras. Visst hon verkade trevlig, men falsk. Jag såg på en gång att hon inte var "en sån som jag" hon hon hade "uppknullat hår","mode kläder" och en sån där onaturlig röst. Det var 5 tjejer som jobbade där, alla med samma attityd. När den ena tjejen lämnade rummet började alla dom kvarstående att snacka skit. Det hända inte bara en gång. Jag kände nästan på en gång att jag ville hem, hem till enhörna där man inte kan se en bimbo om man så av en konstig anledning skulle vilja. Bitchiga tjejer och tråkiga arbetsuppgifter, så var det. Jag längtade bara hem. Jag gick tidigare,  och sa att jobbet inte passade mig.
Stockholm kan vara roligt, när man är med personer man gillar men fy fan när man ska sitta i ett litet rum med personer man vet att man aldrig kommer tycka om.

Stockholm vs Enhörna, det kommer aldrig vara ett svårt val för mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0